Kierownik: Krzysztof Jarosz
Zastępca kierownika: Izabela Jurgo
tel. 68 3601149
e-mail: usc@gozdnica.pl
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należą:
- rejestracja stanu cywilnego w księgach stanu cywilnego w formie aktów urodzenia, małżeństwa i zgonu;
- aktualizacja rejestru PESEL;
- występowanie o nadanie numeru PESEL w przypadku urodzenia na terenie gminy;
- odtwarzanie aktów stanu cywilnego;
- wpisywanie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą do prowadzonej przez urząd księgi stanu cywilnego;
- wydawanie odpisów skróconych i zupełnych aktów stanu cywilnego i zaświadczeń o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku;
- uzupełnienie aktu stanu cywilnego, gdy nie zawiera danych wymaganych przez prawo o aktach stanu cywilnego w przypadkach lub prostowanie aktu stanu cywilnego gdy zawiera dane niezgodne ze stanem faktycznym;
- wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa według prawa polskiego;
- przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński;
- wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu;
- wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączającym zawarcie małżeństwa;
- organizowanie uroczystości rodzinnych związanych z jubileuszami długoletniego pożycia małżeńskiego oraz urodzin (powyżej 100 lat).